sobota, 22 sierpnia 2015

Bądź pasjonujący

Zainspirowaliście mnie. O, tak, już dawno odczuwałam potrzebę wypowiedzenia tych słów. Wy, którzy tu wchodzicie spowodowaliście, że pół nocy nie spałam, myśląc, jak to jest z nami, a dokładnie co jest naszym hobby, naszą pasją, co zajmuje nam całe dnie i wszystkie myśli?
http://weheartit.com/ioanapacurarcristina

W głowie mi się zupełnie kotłuje i nie wiem, od czego mam zacząć, tyle chciałabym Wam napisać, przekazać... na swojej drodze już zdążyłam poznać kilku ludzi, którzy byli nieszczęśliwi, bo myśleli że nie mają pasji, to jest jak najbardziej błędne przekonanie, ponieważ każdy z nas ma coś, co go uskrzydla, nie każdy jednak potrafi to odkryć i w sobie pielęgnować z czystą i piękną świadomością.

Sprawą najbardziej fundamentalną jest świadomość tego, czym jest dla nas pasja. Dla mnie to powód do życia, codziennie rano wstaję i moje myśli od razu wędrują do tego, co najbardziej kocham. Pasja napędza do działania, chcesz się rozwijać, być coraz lepszy i zdobywać kolejne szczyty. Tak naprawdę pasja to stan umysłu, to energia i uśmiech na twarzy, to radość. To momenty, kiedy robisz coś dla siebie, bez przymusu, jedynie dla tej przyjemności.

Wiecie, co najbardziej uwielbiam w życiu? Jest fascynujące. Jest genialne, jest piękne. Tyle rzeczy na świecie, które skupiają na sobie moją uwagę, tyle przyciąga mój uśmiech, tyle chciałabym wiedzieć, mieć, zrobić, mnóstwo osiągnąć. Poszerzanie swoich horyzontów to coś wspaniałego. Otwartość na świat i na ludzi, szczególnie na osoby, które spotykam na swojej drodze, słuchanie ich uważnie, kiedy mówią o swoim życiu i o pasjach.
http://weheartit.com/ann_so01

Wsłuchaj się w siebie, zaufaj temu, co mówi serce. Codziennie rób to, co przynosi Ci radość, moda, uroda, ciekawostki o kosmetykach, sport, zdrowe odżywianie, internet, historia, obojętnie co. Znajdź to, do czego chętnie zawsze wracasz i idź w tym kierunku.

To bardzo istotne, by znaleźć pasję. To ona przynosi nam ogromne korzyści, z których moje ulubione to motywacja, inspiracja, poczucie własnej wartości, a wśród nich wygrywa łatwość w znalezieniu celu, sensu życia, ustalenie sobie punktu, do którego chce się dążyć i go zdobyć, żyć dla niego. Warto!


Długo szukałam swojej pasji. Dzisiaj wiem, że są nią zmiany. Moje, innych ludzi, zmiany siebie, świata, zmiany wszystkiego, to ludzie, ich historie, ich uśmiechy i łzy, ich słowa. Żyję dla nich, zdobywam i pracuję. W sumie mogę powiedzieć, że mnie uskrzydlacie. 

32 komentarze:

  1. Grunt to potrafić zachwycić się tymi nawet najbardziej błahymi, codziennymi sytuacjami. Dla mnie np. podsłuchiwanie rozmów telefonicznych osób, mijanych na ulicy to wspaniała zabawa. Pojedyncze zdanie, które uda się wychwycić, bez znania kontekstu, potrafi rzucić na kolana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, coś jest szczególnego w takich błahych, codziennych sytuacjach :) Byleby je docenić, zachwyt sam się pokaże :)

      Usuń
  2. Wielu ludzi szuka tego czegoś, ale czasem po prostu brak im motywacji żeby cokolwiek zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zamknięty krąg, bo motywację często znaleźć, jeśli się nie wie, co chce. Przynajmniej u mnie i z przypadku ludzi, których poznałam w pracy.

      Usuń
  3. To stawianie sobie celów do osiągnięcia jest dobrym krokiem do odnalezienia pasji. Ja staram się w tym ciągle trwać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile ludzi, tyle sposobów na odnalezienie pasji :) Powodzenia Ci życzę :)

      Usuń
  4. a jakie to szczęście kiedy i nasza praca idzie z pasją, coś pięknego!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Totalny GENIUSZ!! :) Co ciekawe, jest takie ogromne prawdopodobieństwo, że jeśli znajdziemy pasję, to praca łączona z nią będzie przynosiła sukcesy i zyski :)

      Usuń
  5. Piękne słowa i bardzo inspirujące. Przez długi okres mojego życia żyłam bez pasji. Byłam pochłonięta tylko jedną aktywnością, a gdy to się kończyło, czułam pustkę i smutek. Nie miałam punktu odniesienia, który towarzyszyłby mi przez cały czas 24 h/dobę, bo przecież pasja to sposób życia, to jak piszesz sens życia i motywacja... Na szczęście opamiętałam się i teraz staram się pielęgnować swoje pasje i wciąż odkrywam nowe, bo wtedy wszystko ma smak i wartość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, miałam podobnie. Cieszę się, jak dla mnie moje życie zaczęło się dopiero wtedy, gdy znalazłam swoje pasje, dopiero wtedy dostałam uśmiech, promyki w oczach i to wszystko, co jest najpiękniejsze w ludziach :)

      Usuń
  6. Zauważyłam, że życie bez pasji jest bardzo smutne. To tak jakby wstawać codziennie rano tylko po to by wykonywać obowiązki i po prostu przeżyć swoje życie... Ludzie z pasjami to najbardziej fascynujące osoby, bo ich zaangażowanie motywuje także innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, masz rację :) A wielu ludzi wychodzi z założenia, że najpierw praca, potem pasja, często w takim układzie - nie mają czasu już na pasje :) Uwielbiam takich ludzi, jak nikt mnie napędzają do życia i do uśmiechu :)

      Usuń
  7. Muszę przyznać, że ciekawą masz pasję ;) A moja? Lubię robić wiele rzeczy na raz, niestety większość z nich szybko porzucam, jakby znudzona. Czy to też można definiować jako pasję? ^^ A tak na poważnie, chyba naprawdę nie potrafiłabym wybrać tutaj jednej rzeczy. Nie to, żeby było ich bez liku, ale jest wiele rzeczy, które robią z przyjemnością, dla siebie, dzięki którym mam poczucie, że coś wyróżnia mnie od innych. Wydaje mi się, że takie drobnostki też się liczą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Totalnie tak, pewnie, że się liczą! Jeśli tylko te rzeczy sprawiają Ci mnóstwo radości, sprawiają, że wstajesz dla nich z łóżka, by móc coś robić. Ja sama mam mnóstwo pasji i to jest najfajniejsze moim zdaniem :D

      Usuń
  8. Hej. Odezwij się do mnie na maila: botaklubieijuz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny post, naprawdę, aż chce się żyć i rozwijać swoje pasje... Moje pasje są dość dziwne i jest ich dużo... Fotografia, rysunek, pisanie, psychologia...

    http://0czykota.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dla nich żyjesz, jeśli zajmują Ci myśli, dni i dla nich wstajesz z łóżka, to jest idealnie.

      Usuń
  10. piękna pasja! ja lubię udowadniać sobie wiele rzeczy, ale czy to jest moją pasją - nie wiem. powiedziałabym prędzej, że moją pasją (i to na pewno!) są książki i pisanie, wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że wiesz, co Cię najbardziej pasjonuje :)

      Usuń
  11. Dzięki Ci za ten post, miałam fatalny weekend i dzisiaj wcale nie jest lepiej, a dzięki temu co przeczytałam na Twoim blogu, w końcu się uśmiechnęłam. Trzeba robić to co się kocha, trzeba być sobą, poznawać siebie. Bardzo motywujący post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja Ci dziękuję!! :) Cieszę się, że się uśmiechnęłam, mam nadzieję, że uśmiech zostanie Ci na długo :)

      Usuń
  12. Tylko ciężko teraz znaleźć pasję, kiedy ludzie tak gnają do przodu i ciężko jest się zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia ustalenia sobie priorytetów. Polacy mają problem, dużo pracują, najważniejsza jest praca, potem dopiero przyjemności. Ale każdy powinien znaleźć chociaż pół godziny każdego dnia dla siebie, dla rozwoju, dla przyjemności. Życie wtedy potrafi się zmienić, bo człowiek właśnie nie gna bez opamiętania do przodu, ale pamięta w tym wszystkim o sobie, nie tylko o pieniądzach.

      Usuń
    2. Żeby jakoś żyć, to niestety trzeba w tym kraju harować :(

      Usuń
    3. Oczywiście, że tak. Ale z drugiej strony, czemu nie robić czegoś, co jest naszą pasją? To nie będzie harowanie, niektórzy nawet nie mówią na to praca, to jest ich pasja, a oni potrafili tak to rozegrać, że przynosi im zyski. To kwestia planu, organizacji, zaplanowania życia ;)

      Usuń
    4. Osobiście staram się nie skłaniać, ku szczęściu, które nam się przydarza, a raczej w naszą własną pracę ;D

      Usuń
  13. Taki pozytywny ten post, aż się miło czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ważne, by w życiu mieć jakąś pasję, hobby. Wtedy do czegoś dążymy, mamy cel, uczymy się, doskonalimy... :) Wspaniale jest mieć pasję... :)

    OdpowiedzUsuń